At our best behavior

Stödkorv

Kategori: Allmänt

Jag anar en svag träningsvärk i armarna  idag efter att ha burit upp alla garderobsdelarna till lägenheten igår. Jo, jag kanske är en smula otränad...

Vi började söndagen med brunch hemma hos våra vänner K&R, väldigt bra start för att orka med ett fullproppat IKEA en söndag med mulet väder. Sen tar det ju alltid längre tid än man kan tänka sig att "bara titta lite och så plocka ihop delarna till garderoben" så det är tur att man kan få sig en stödkorv på väg därifrån.

Vi klarade tre timmar på varuhuset, kritisk inpackning i bil och sen att bära alla tunga delar tre trappor upp till lägenheten, faktiskt typ helt utan att krisa! Och då sa ändå Pojkvän samtidigt som vi intog bacon & ägg samt pannkakor med färsk ananas på förmiddagen att

- "Jag kommer att krisa vid hylla 21 på tag-själv-lagret. Jag känner det på mig."

Redan vid hylla 2 insåg vi att vitala uträkningar för klick-golv låg kvar hemma, så vi hade mycket väl kunnat krisa där. Men vi garvade bara lite och kom fram till att det nog var lika bra. För var skulle de ha fått plats i bilen??? 

Nej, vi höll humöret på topp hela dagen! Visst känns det alltid extra bra att vara eniga och gulliga när man hör andra par som går och muttrar och surar?!  (Det borde säljas stödkorv vid entrén också!)

Sen när vi passerade hos K&R igen för att hämta några kartonger på hemvägen på kvällen fick vi middag också. Grymt!

KOMMENTARER:

  • Magistra säger:
    2009-04-07 | 10:00:34
    Bloggadress: http://magistra.blogg.se/

    Jag brukar lösa mina IKEA-bekymmer genom att åka dit och kolla/välja vad jag vill ha + fika och småshoppa lite servetter och dylikt. Sedan åker jag hem till datorn och beställer det jag vill ha genom nätet med hemkörning.

Kommentera inlägget här: