At our best behavior

090811

Kategori: Val från garderoben

Vi gör som vanligt här på bloggen. Kastar oss rakt från avgrundsallvar till total yta. Jag preppade inlägget inatt. Men ville inte skylta med vilka tider jag är vaken... Så jag sparade postningen till idag.

Dagens val från garderoben är egentligen parkteater-outfiten från igårkväll. Vi jublade åt locking- och popping-dansarna och sen gick några av oss till El Mundo och tog en drink. En lyckad kväll!

Tröja: Fasr. (En favorit!) 
Linne: Pojkväns från H&M. (Älskling, jag lånade det! Det gick bra va?! :D)
Kjol: Thelin

Blommigt och grått! Det kändes bra att klä bort det fina i kjolen med det randiga linnet och lite nitar. Dagens smyckena är den vanliga blandningen av högt och lågt.

KOMMENTARER:

  • Frida säger:
    2009-08-13 | 08:55:56
    Bloggadress: http://fashionvision.blogg.se/

    Hej Ida!



    Du som är så tipsig kanske kan ge mig klänningråd till bröllop. Min syster gifter sig den 12 september och jag har letat mig galen efter en snygg klänning att ha på mig. Antingen så är de för balaktiga eller för strandiga. Oasis, Zara, Mango,Topshop, Beyond Retro är några av de butiker jag besökt. Var kan jag titta mer?



    Häromdagen köpte jag i vart fall en klänning, den är från H&M trend, du kanske sett den. Det är glittertrådar i olika färger i tyget, klänningen har långa ärmar men är kort på längden, axelvaddar är det också. Vad tror du om det? Är den för party för att ha på bröllop? För kort? Tänkte ha ett par svarta mockapumps och färgade strumpbyxor om det är kallt.



    Hoppas allt är bra med dig!



    // Frida

  • Ida säger:
    2009-08-13 | 23:29:42
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Hej, allt är fint med mig! Brukar jag vara tipsig, ehe, då ska jag väl försöka leva upp till det :)



    Jag har egentligen inte varit på så himla många bröllop men anar en tendens att jag brukar vilja vara lite "snällare" i stilen när jag går på bröllop och andra högtidliga festligheter... Har gärna blommigt, rosa och annat jag inte har så ofta annars. Annars är materialet key - ett sidentyg eller annat blankt material känns alltid festligast!



    Precis nu tror jag det är ganska hopplöst att hitta bröllopsklänning. Det finns rea som är supersomrig och så finns det höstnytt som är superhöstigt på gränsen till vintrigt som alltid det första som kommer på säsongen är... Jag skulle inte ge upp hoppet, det är ju några veckor kvar.



    Klänningen du beskriver har jag inte sett men den låter galet snygg! Huruvida den är för party kan bara du veta, det beror helt på vem so gifter sig och vilken typ av bröllop de tänkt sig.



    Jag ska vara uppmärksam och tjoa om jag ser något. Annars önskar jag lycka till!!! KRAM

  • Frida säger:
    2009-08-20 | 08:46:59
    Bloggadress: http://fashionvision.blogg.se/

    Hej!



    Tusen tack för dina råd. Jag har lämnat tillbaka klänningen från H&M, den var alldeles för kort och too party:). Idag ska jag och Kajsa gör Beyond Retro på Åsögatan, hoppas hoppas jag hittar nåt! Tiden börjar bli knapp...



    Ha en bra dag!



    Kram!

Kommentera inlägget här: