At our best behavior

Grym vecka!

Kategori: Allmänt

Jag har spenderat min vecka med varianter av denna vy.

Slutet av veckan har spenderats på samma vis som jag startade den. Med cykeln, goda vänner, sol och bad på olika platser runt Söderbysjön och med att utnyttja stockholmssommarens utbud.

I torsdags kväll blev det en mysig kväll med grillad halloumi och rökta räkor på Nyfiken Gul nedanför Eriksdalsbadet med K och Johanna.


Hajen + friends på "En ljummen i gräset" i Vinterviken.

Igår kväll mötte Pojkvän (hemma hela helgen, yeay!) och jag upp ett helt gäng av vänner och deras vänner och så trängdes vi med en massa (andra?) indiemänniskor i Vinterviken med "En ljummen i gräset". Uppträdde gjorde Christopher Sander, Cocoanut Groove och Hajen (Vilken röst!) men bäst musik tycker jag trots allt att Dj'en spelade. Sökte info och fann ev fakta via Twitter: Karl-Jonas Winqvist. Grymt bra urval!

Nu är Pojkvän och klättrar och jag har insupit kultur i mera stillsamma former; jag har lyssnat på Morgan Allings sommarprat i hängmattan på balkongen. (Bra röst och intressant prat, men något hastigt slut. Hittills är min favorit Alex Schulman! Tips om nån annan man måste lyssna på?) Om den där klättrarfantasten kommer hem i rimlig tid blir det Changeling och vaniljglass med lakritsgodisar.
Nope, han hade med sig klätterkompisen Kocken och K som de hämtat på jobbet. (De vi var i Frankrike med.) Smothie hade han utlovat så jag svängde ihop en med hallon, björnbär och mango från frysen och en nektarin från fruktskålen. Och lite vaniljglass utöver vaniljyogurten. Det är ju ändå lördag :D Trevligt med spontant häng!
Kommentera inlägget här: