At our best behavior

Långweekend på Gotland

Kategori: Resor

Nu är jag hemma från Gotland. Jag flög dit i torsdags kväll och tillbaka idag. Så jag fick tre hela dagar av fantastisk kvalitetstid med Pojkvän, de hade nämligen jobbat in fredagen.

Det blev ju inget mera mobilbloggat efter torsdagens lilla inlägg... Så jag tänkte väga upp för det med ett mastodontinlägg nu istället. Voila. Semesterbilder en massa:



Sörjer lite att det inte blev några bilder vid Kuten, superballt ställe med gamla skyltar precis överallt. Nakenbadet vid Sudersand kanske var bra att det inte hamnade på bild dock :) Men jäkligt soft att det var så fint väder trots att det var off season och nästan folktomt på stranden!




Jag vet inte vad det är med trädgårdar. Men det är så trevligt att komma till en lugn oas, vilket det är var man än befinner sig. Indien, Frankrike eller Sverige.




Där fanns förutom en massa kryddblandningar och en soft servering även tvålar "för riktiga män som kan backa med släp" och det var vi såklart tvugna att köpa. Mamma - skvallra inte för pappa!





Dag tre började med att Pojkvän visade studion där de filmar. Så coola miljöer. Helt uppbyggda såklart men det var svårt att fatta. Mängden rekvisita var imponerande minst sagt. Det går liksom inte att förklara exakt huuuur mycket pryttlar i rätt nyanser som några få människor samlat ihop och sen placerat ut på centimetern rätt ställe. Jag gick runt där och kikade med tappad haka länge. Väldigt kul att få en inblick!



Blåste lite kallt men var väldigt vackert! Pojkvän badade men jag avstod - det hade nog blivit årets sista bad annars.




Vilket häftigt ställe! Både ön och hotellet/restaurangen Fabriken. Jag förstår att det är poppis bland modefotografer och musikvideoregissörer!




Inte illa pinkat va? Varken semestern eller inlägget... :D

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2009-08-25 | 08:58:14

    vilken toppen helg!!!!!!!!!

  • Sandra säger:
    2009-08-25 | 09:24:15

    Vilka bra bilder på dig - du är fin när du ler!

  • Ida säger:
    2009-08-25 | 20:38:21
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Ninni: Verkligen!!!

    Sandra: Tack snälla du!

Kommentera inlägget här: