At our best behavior

Helgen

Kategori: Personligt

I helgen har jag:

Rensat i min garderob.
Helvete vad mycket. Jag hittar aldrig det jag letar efter och glömmer bort vad som finns. Och inte har jag rensat bort tillräckligt nu heller. "Tänk om jag vill ha det här nån annan gång." "Jag borde spara den här om jag får en dotter." "Tänk om jag aldrig får en dotter." "Kanske en sonhustru vill ha den." Jag borde jobba på min separationsångest!

Varit på Berns och dansat. 
Egentligen hade jag tänkt vara hemma och vila hela helgen pga början till halsont. Men sen var det mer än bara början till halsont igårkväll trots att jag gurglat jodopaxlösning hur många gånger som helst, och då tänkte jag "spela roll, det blir nog inte värre om jag går ut". (Det är bara lite lite värre nu, och hade det säkert blivit ändå...) En vän till Pojkvän och en vän till vännen fyllde 30 och skulle först fhaft sitt firande på Tiki Room men där var det "fullt". Egentligen i princip tomt men nån brandskyddsgrej lät dem bara släppa ner 40 personer numera.

Druckit den äckligaste drinken som nånsin blandats.
Vi gick alltså vidare. Till Peppar. Som inte kunde göra min klassiker Rosa pantern. Så jag körde safe och tog nånting de hade i menyn, en Pina Colada. Bartendern varken skakade eller rörde dock i kokosmjölken, utan skedade i en skopa av det feta som lägger sig på toppen i burken ni vet. Så hela drinken blev grynig, som om den skurit sig, vilket den kanske gjorde också. Dessutom var den sur (? Ananasjuice är ju sött!) och smakade bara sprit. Den fick han tillbaka (efter att jag konsulterat flera personer som gett den omdömet "odrickbar") och så stod jag över den rundan!

Hittat en ny favoritdrink.
På Berns där vi till slut hamnade fanns däremot en kille som kunde blanda drinkar. Inte Rosa pantern men han rekommenderade en Neopolitan. Bisonvodka, sockerlag och mjölk. Krossad is. Toppat med björnbärslikör. Hur god som helst!

Har googlat lite och de flesta träffarna säger att en Neopolitan cocktail innehåller helt andra drycker. Men, men. Här är en av träffarna om man bildgooglar:


Rätt söt!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: