At our best behavior

I wish that I inte bara hade mysbrallor jämt när jag var hemma...

Kategori: Meta

Jane med bloggen Sea of Shoes är fantastiskt inspirerande på många sätt. Hon mixar "avant garde-fashion" med lågpriskedjor och second hand på ett underbart hänsynslöst sätt. Hon gör superfina collage. Och hon låter förvånansvärt ödmjuk, trevlig och down to earth med tanke på hur gott ställt hennes familj måste ha det.

Men varje gång jag tittar tänker jag för mig själv:

Men hur stort är deras hus egentligen??? och Hur orkar människan???

(Alltså hur hittar man energin till att byta om till dessa fantasifulla kretationer när man kommer hem från skolan? Eller för att åka och hämta sushi? (Något hon verkar göra ofta.) Och hur gör man för att inte känna sig lite fånig när man åker över till en polare för att baka kakor och titta på film i outfiten ovan, med paljettopp och klackar och ruffles och allt? Alltså, det är ju inte på något sätt negativt att nån faktiskt gör det, det är ju urhärligt! Men jag vet ju hur mina kompisar skulle titta på mig :D)
Kommentera inlägget här: