At our best behavior

Nytt i Pojkväns garderob

Kategori: Nytt i garderoben

Kom på att jag lovat Pojkväns mamma ett collage med rea-shoppingen vi berättade om per telefon. En heldag i city och en halvdag på söder (främst på Fith avenue shoe repair, FASR) resulterade i en kostym från Blank och en från Tiger, helsvarta jeans från H&M, gråsvarta jeans från FASR och jobbjeans från Weekday. Två piffiga skjortor från FASR och en vanlig vit från H&M. På FASR köptes även en grå stickad tröja i cashmere/silke samt ett bälte och en slips. Fotade lite av fynden men har glömt bort att slutföra...

Även Pojkvän som kommit på en av fördelarna med att blogga (man kan kolla vad man köpt under tidigare vändor) tycker att jag ska göra ett inlägg.

Kostym från Tiger. Ska främst användas med skjorta och slips som klassisk kostym. Men vi kom på att den funkar även i en somrig lite ledigare look med linne och skor från Fifth avenue shoe repair. Skorna inhandlades i juli förra året, under en vända som inte blev ombloggad alls...

En av skjortorna från Fifth avenue shoe repair. Den har fina detaljer fram (som jag fotat) och bak (som jag missade att fota)...

Sen var snubben på Our Legacys utförsäljning och uppdaterade sin jobbgarderob ytterligare. "Jag måste se mera ut som mig själv när jag jobbar. När jag har mina sjaviga kläder på jobbet känner jag mig alldeles utklädd när jag träffar folk i privata kläder på kvällen". Bland annat en snygg rutig skjorta fynades där.


Pojkvän, nu kan vi kolla i arkivet inför nästa rea-tur i augusti!

KOMMENTARER:

  • Kajsa säger:
    2009-01-21 | 20:09:52
    Bloggadress: http://aenigma.blogg.se/

    Jag tycker verkligen om den lilla kragen på skjortan! Mycket tjusig.

  • Ida säger:
    2009-01-21 | 23:59:22
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Kajsa: Mycket tjusig indeed. Man får dock akta så den inte blir "prästig"... :)

  • Arandur säger:
    2009-01-24 | 02:04:07
    Bloggadress: http://arandur.blogg.se/

    Intressant mode förslag, var tvungen att följa din blogg :)

    Kolla gärna in min fotoblogg, gillar du den så får du gärna följa den också :)

Kommentera inlägget här: