At our best behavior

Slutresultatet: 40 slag!

Kategori: Personligt

Fyra (4!) spikar! "Långgolfen" i Motala är den roligaste banan att spela på! Det får bli en runda till innan vi åker hem till Stockholm. Försöka tangera banrekordet på 36 för damer...

Ja, vi är alltså i Motala nu, och jag har startat en dator till slut :) Vi stannar här tills på onsdag. Innan dess gick vår roadtrip till "Krummenäs" mellan Bengtsfors och Ed. Det ligger i Dalsland och tillhör Pojkväns mosters familj. Där hälsade vi på från onsdag till fredag och bara softade; badade, åt grillat, plockade drygt en liter smultron, åkte båt och hängde med Pojkväns morfar som är 89 år!

Sen hälsade vi som sagt på min pappas moster som är 84 och bor i ett supermysigt hus med sin katt. Vi pratade om livet, identitet och olika tv-program, jag fixade lite genvägar i hennes dator (hennes mail, min blogg och vädret på yr.no) och så käkade vi sjukt god varmrökt lax på Hamnkrogen i Vänersborg. En bra dag med en fantastisk människa!

Och nu, som sagt, Motala. Mera grillat, bokläsning, lite ridning. Och så minigolf då. Igår spelade vi på en tolvhålsbana med vattenhinder och bunkrar. Cool! Men lite svårare. Idag har vi firat min mormors födelsedag med tårta i lillasysters trädgård.

Bilder från riktiga kameran kommer vid senare tilfälle. Mobilen hänger med, kanske blir det fler bilder från den under dagarna.

Nu ska jag beställa lite pocketböcker från Adlibris inför nästa semestertur; Frankrike! Det blir lättsamma böcker till flygresor och poolhäng! 

Kommentera inlägget här: