At our best behavior

Mode-tv

Kategori: Tv

Kom på att jag glömt titta på "Läget i modevärlden" via Svt Play. Så idag gjorde jag det. En hel halvtimma mode-tv rakt in i min dator! Det går att se tom den 30 juni!

Det var sevärt! Designers och journalister funderar kring lågkonjunkturen. Många konstaterar att det måste vara speciellt för att viljan att spendera ska finnas. Att trender är trender på ett annorlunda sätt idag. "Allt är så tillgängligt och alla väljer delar av olika trender, vad de själva gillar." Några make up artister berättar hur de jobbar, modellerna konstaterar att det [modeveckorna] är väldigt intensivt med mycket jobb, och duktiga Robert Rydberg pratar även han om den nya typen av trender och om hur han jobbar tillsammans med en designer när han stylar en visning eller en lookbook.

Däremellan är det en hel del av "It was an amaaazing show. I'm a big big fan" där jag från och till inte hänger med på vem som åsyftas. Och nån gång pratar Carin Wester om former, följt av ett klipp från Dagmars visning...  Men helheten är ett tydligt statement att modevärlden mår riktigt bra! (Jag skriver inte under på att det är en sanning dock.)

Har man de förkunskaper som jag gissar att programmet tittare förväntas ha kan man hinna snappa upp en hel massa intressant. Sevärt som sagt. Titta här.

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2009-06-10 | 19:29:03
    Bloggadress: http://husligheter.se

    Åh tack för tipset! Jag är helt kass på att hålla koll på vad som går att se på Svt Play, så det är ju tur att jag läser bloggar... =)

  • Ida säger:
    2009-06-10 | 20:59:38
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Maria: Ja varsågod :D Risken finns att man känner att man missar nåt ändå, för man hinner ju inte ta in allt som händer...

Kommentera inlägget här: