At our best behavior

IKEA på Liljevalchs

Kategori: Tips

Idag var det pressvisning av IKEA på Liljevalchs. Jag var där.
 (Yeah, I know... Men det kom en inbjudan. Jag ville se och jag ville tipsa. Så jag gick.)

Här är mina bilder.

Konsthallens olika rum har fått olika teman. Jeansrummet, Formgivarnas rum, Gustavianska rummet och PS-rummet bland annat. Jag uppskattade rummet som visar hur IKEA lanseras i olika länder. Där visas bland annat några reklamfilmer som lyfter smilbanden. 

Jag orkade inte läsa riktigt all info och missade att man i datorer kunde bläddra i alla gamla kataloger tex. Så jag ska nog se utställningen en gång till, med lite mer tid och gärna familjen som sällskap för att höra reaktioner från en annan generation.

Det ska bli mycket intressant att läsa vad recensionerna från "riktig press" säger. Förhandskritik har ju snuddat vid att man lika gärna kan åka till Kungens kurva (utställningen handlar mer om annat och visar egentligen inte så himla mycket möbler) och att det blir väldigt onyanserat när IKEA sponsrar en utställning om sig själva (den är ganska positiv helt klart). Jag säger se den!


Efteråt passar det bra med en besök på Blå Porten. Idag serverades vi soppa ur en minst sagt rejäl skål. Mycket mysigt med värmelampor under storparasollen. Lagom när jag skulle gå kom regnet...

KOMMENTARER:

  • Linda K säger:
    2009-06-12 | 21:14:29
    Bloggadress: http://iabloggar.blogspot.com

    den är jag riktigt sugen på, ska försöka komma iväg!

  • Ida säger:
    2009-06-14 | 12:48:12
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Linda K: Du har ju lite tid på dig nu när du bestämt dig samma dag som den börjar visas :) Men sen rusar ju tiden, hur mycket har man inte tänkt att man ska se bara för att inse att det slutat visas ?!

  • ninni säger:
    2009-06-15 | 09:32:30

    Den här utställningen ingår i semesterplaneringen.

  • Ida säger:
    2009-06-15 | 11:41:57
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Ninni: Det är bra, då ska ni få se vårt nya badställe också! Och kanske ta en fika på Fåfängan som pappa kom ihåg att vi pratat om. Ny koll i kalendrarna alltså! :)

Kommentera inlägget här: