At our best behavior

Yes

Kategori: Mat


Pojkvän filmar en massa kvälls- och nattscener nuförtiden. Han kommer hem  mitt i nätterna och när bara jag ska äta middag orkar jag som bekant inte laga nåt avancerat. Då blir det ibland omelett!

Jag vill inte ha mina omeletter ihopvikta och krämiga i mitten utan vändstekta. Det brukade inte bli någon vacker historia jag slevade upp på tallriken. Men nu tamigtusan. Nu har jag lärt mig vända.
Lösningen är ett stort lock att få över omeletten på innan man lägger tillbaka den åt andra hållet i stekpannan och att ha mycket smör i pannan så omeletten lossnar lätt.

Den bästa är med ost, skinka, potatis, pinjenötter och örter!

Men ja, det skvätter lite på spisen när man floppar ner omeletten från locket till stekpannan...

Idag åt jag dock middag hos en kompis! Trevligt!
Kommentera inlägget här: