At our best behavior

Well somebody went to Barkaby and bought last summers shoes today

Kategori: Nytt i garderoben

Idag hälsade vi på vänner som renoverar sitt nyköpta hus långt ute på landet. På vägen passerar man Barkaby. Pojkvän behövde nya jobbkläder; varm jacka som inte är lagad med tejp och säkerhetsnålar, supervarm jacka, snyggare varma byxor, osv. Vi hade aldrig varit på outleten men tänkte ge det en chans.

Pojkvän kunde bocka av allt på sin lista efter en stund inne på Cross. Då hade jag hunnit beta av Acne, Whyred och Hope - jag är förvånad över det riktigt bra utbudet. Hittade bland annat den här koftan från Hope, men gillade inte hur den satt på mig. Provade dock med t-shirt under då skynkena för provrummen täckte knappt halva öppningen... Skulle kanske ha gillat den om jag testat utan något under. Tur att jag inte gjorde det, den kostade fortfarande 850 kr och min shoppingbudget är en smula överskriden. När jag tittar på bilden nu kan jag dock inte riktigt skaka av mig känslan av att jag låtit något slinka mig ur händerna...



På Vagabond blev jag kär i ett par "Minimarket-blå" herrskor. Så dem lirkade jag på Pojkvän som nog blev ännu mera förvånad än jag när han faktiskt köpte dem sen :D


Sen råkade vi slinka in på Filippa K. Och vad fanns där. I rätt storlek. Jo, sandalerna jag tittade på åtskilliga gånger i deras skyltfönster förra sommaren!!! Den uppmärksamma och trogna läsaren som sett inlägg som detta , och det om den här sandalen (som som sen aldrig levererades) förstår min känsla :D

Pojkvän som väl kände att han också överskridit sin budget (dock på mer nödvändiga saker än vad jag gjort) förbarmade sig och nu är jag lycklig ägare av den perfekta sandalen! Nu kan det få sluta vara vinter!

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2009-03-17 | 15:54:58
    Bloggadress: http://crossovercosmetics.blogspot.com

    Sandalerna är ursöta. Jag stod och klämde på dom på Barkabys variant utanför Göteborg; Freeport. Dom fick inte följa med hem däremot, nu i efterhand undrar jag varför..

  • Ida säger:
    2009-03-18 | 16:27:27

    Maria: Kan tänkas ha varit för att de var väldigt mesigt nedsatta för att vara på en outlet kanske?!? Jag kunde inte låta bli ändå :)

Kommentera inlägget här: