At our best behavior

Varumärkeskontrollen

Kategori: Produkter

Roade mig med att fylla i den här listan häromdagen...

SKOR: Kan väl knappast säga att jag är den trogna typen... Blank, Hasbeens, Topshop, Filippa K, Vagabond, Marc by Marc Jacobs trängs i hyllan.
SNEAKERS: Svarta eller cremefärgade Converse. Alltid!
JEANS: Mina absoluta favoriter som är lagade ett antal gånger kommer från Acne. Men jag är ju egentligen inte en jeanstjej.
T-SHIRT: Edun! Klart bäst passform och kvalle alla kategorier.
UNDERKLÄDER: Lindex. Inte fancy schmancy direkt, när det kommer till underkläder är jag så basic som man kan bli. Har fastnat för deras boxermodell med en liten spetskant. Av dem har jag kanske tio svarta och tio vita, och använder helst inga andra trosor. Och deras egna behåar är typ de enda jag tycker sitter bra.

VÄSKA:
Svart från Zara som snart gjort sitt. Växlar med en grå från Vanessa Bruno. 
PLÅNBOK: Stor svart flätad från H&M.
SOLGLASÖGON: Alltid någon form av pilotmodell. Från Mads Nørgaard eller H&M.
KLOCKA: Nope, sen min älskade cleana klocka med stelt armband i silver inte gick att laga fler gånger för kanske fem år sen har jag inte använt klocka så mycket.
SMYCKEN: Väldigt blandat. Mina favoriter som jag använder mest kommer från olika resor. En ring från Indien och en från Kreta. Och ett brett silverarmband från Kambodja. Annars oftast billigt.

TV:
Jag har tjocktv! :D En 32 tums widescrean med sjukt bra bild! 
MOBILTELEFON: HTC diamond touch.
MP3: I telefonen.
DATOR: Stationär! :D

SMINK:
Underlaget är inte dyrt: Foundation och under-eye concealer från Max Factor och matt puder från Maybelline. Rouget däremot kommer från Laura Mercier, i färgen "Opera". Som kajalpenna använder jag Le Crayon Khôl i färgen "brun noir" från Lancôme. Diorshow mascara i svart och så oftast bara läppbalsam från Oliv-serien på Åhlens. Ögonskugga använer jag sällan, och de jag har är från olika märken.
ANSIKTSKRÄM: Jag kör med både dag och natt-kräm ur Oliv Naturell serien. Och en "ultra-matte face fluid" med "rött ris från Caramargue" från lÓccitane som är svinbra. 
DEODERANT: Nivea pure invisible. "No white marks" ståtar den och håller vad den lovar.
TANDKRÄM: Colgate blå mint gel.
SCHAMPO/BALSAM: Håret blir bäst och håller sig fräscht längst med Björn Axéns produkter.
TVÅL: Eh, pumptvål? Nån som luktar gott.
PARFYM: Just nu Burberrys "The Beat".

MINERALVATTEN:
Nope. Kranvatten!
VIN: Jag är en sucker för riktigt söta dessertviner. Både kalla lätta ljusa viner och mörkt gula som nästan är trögflytande.
DRINK: Sött och fruktigt eller mjölkdrinkar.
BRÖD: Försöker välja med mycket fullkorn och få konstiga tillsatser.
MAT: Fransk!
GLASS: Allra allra helst med smak av Cantaloupe-melon.
GODIS: Lakrits, sött, surt, choklad. Kort sagt: det mesta!

SÄNG:
Ikea.
LAKAN: I tio är sov vi som kungar på vita lakan från det hotell där vi jobbade då vi träffades, jag och Pojkvän. Men de är spårlöst försvunna sedan en tvätt. Jag måste ha glömt dem. Ingenting har sedan kunnat mäta sig med hotellkvalitén. Jag måste nog köpa i egyptisk bomull!? Pålakan får gärna vara i sån satinvävd bomull och måste vara dubbeltäcke! Vi slutade krångla med två täcken för flera år sen och det kan vara ett av de bästa besluten vi tagit. Ikea och Hemtex kommer nog alla från. Nej ett är från Nanso.
FRISÖRSALONG: Hårgänget!
DAGSTIDNING: DN.
MAGASIN: ELLE ofta, Damernas Värld ibland, då och då nån Vogue - gärna franska, Costume eller Jalouse. Och så gillar jag verkligen lättsmälta Chic.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-07-08 | 13:25:11

    Googlade på lancome kajal penna "brun noir" och fann din sida. Var har du hittat den? Har haft den i 15 år men nu har lancome tagit bort den ur sitt sortiment. Har du tips på var man finner en sån? Kanske utomlands?

Kommentera inlägget här: