At our best behavior

Ball fiskdisks-restaurang.

Kategori: Mat



Lunchen på restaurang B.A.R (Blasieholmens akvarium och restaurang) i onsdags var kalas. God och trevlig!

(Så bra att K gick hem och födde barn sen... Vi som satt och pratade om att det nog skulle dröja säkert två veckor till fast hon var beräknad till söndag. :D

Ja. Jag är förvånad själv att jag lyckas förminska detta mirakel att de fått en lite kille till en skämtsam rad... Well, jag tycker ändå det låter lite roligt så den får stå kvar!)


Vi delade på gratinerade havskräftor och kokt krabba, sen åt jag en "sandwich" med stekt färsk fisk, skaldjursröda och inlagda gurkor, väldigt smarrigt alltihopa! Vi avslutade med det stora testet när det kommer till kvalle på en restaurang, enligt oss - Créme brûlée. En klassiker som inte alltid serveras till min och K's belåtenhet... Här var den näst intill perfekt. Ett gott betyg :D

Är man ett sällskap som vill käka fisk rekommenderar jag ett besök på BAR. Ball avskalad lokal, lite som en fiskdisk i en saluhall, och så bord. I "fiskdisken" kan man välja fisk (eller kött, finns också i litet urval) som grillas och serveras med valda tillbehör. Smart. (Det är alltså inte rätt ställe för en intim romantisk middag. Kan vara bra att veta.)

KOMMENTARER:

  • Mli säger:
    2009-11-06 | 23:51:09

    Åh har de fått en pojke!!!!! HIHIHI så underbart!!!

  • Ida säger:
    2009-11-11 | 23:13:54
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Mli: Japp, en Elmer. Världens finaste. Jag fick träffa och hålla igår!

Kommentera inlägget här: