At our best behavior

Helgens Retro-förslag

Kategori: Allmänt

Jag hann även med en middag hos bästa vännerna K och kocken under helgen, i söndags, perfekt att glida över till dem efter jobbet och bli bjuden på perfekt indisk curry med biff och hembalade Nan-bröd. Vi avslutade som så ofta med ett parti Retro. Och de var inte bara generösa med god mat, utan även med roliga citat och förslag. Alltså: ännu ett "Dagens retro-förslag"-inlägg.

"Tidernas mest omtalade nobelpris"

- Jag känner bara en.  (Barack Obama)


"Tidernas läskigaste skräckfilm"


Vännen K gav oss alla ett underbart garv när hon läste upp sina förslag

Scream 1
Scream 2

och jo då: Scream 3
på fjärde plats hamnade ingen mindre än: I know what you did last summer.

Till hennes försvar skall sägas att vi kör först till fem förslag och sen måste alla sluta skriva så det var hennes "jag stryker dem om jag hinner komma på något bättre-förslag". Sen kom hon ju på att det fanns andra filmer också så femte förslaget blev När lammen tystnar. Men sen var tiden slut.


Vi enades senare om att, för att ha åtminstone några förslag samma (i Retro finns inga rätta svar, man får poäng om man skrivit samma som någon annan), försöka ha med Elvis, Madonna och Astrid Lindgren så ofta det går. Dock - funkar bättre om man spelar med nya människor och det är nästan alltid vi fyra som spelar...


Innan vi gick hem inventerades påsen från bloggalan, "doggy-bag" som K alltid lyckas kalla det. Jag lämnade den på jobbet på lördagen och tog hem den på söndagen. Jobbade nämligen hela helgen - sprang ner till Afternoon tea-prylen på lunchen... :D
Kommentera inlägget här: