At our best behavior

090925

Kategori: Allmänt

Tidig fredag här för min del. I helgen blir det jobb. Har alltså varit ledig några dagar i veckan istället, mycket najs, men man blir ju helt dagvill!

Idag har jag agerat provmodell. Jag är tydligen en ganska exakt - inte storlek 42 som jag alltid köper - utan storlek 44! Blev måttad för några veckor sedan och passade in i mallen. Tänk att jag var så proportionerlig. :) Så idag spenderade jag och en tjej till tre timmar med att prova igenom olika plagg som fem personer (mönsterkonstruktörer och andra) drog i, tittade på och kommenterade. Vi fick också komma med synpunkter. Jag har aldrig funderat över exakt hur många små detaljer som påverkar varandra. Kragar, axlar, insnitt, bystsömmar, graderingar, knapphålsplaceringar, tippning, lutning osv i all oändlighet. Och det handlar ju om millimeter.

Efter det mötte jag upp K och var lite kulturell. Vi betade av tre gallerier i samma kvarter vid St Eriksplan. Mycket praktiskt. Gunnel Wåhlstrand på Andréhn Schiptjenko, Charlotte Gyllenhammar på Galleri Christian Larsen och Louise Bourgeois på Galleri Andersson/Sandström. Den förstnämnda var absolut bäst!

Sen käkade vi libanesiskt på ett supermysigt ställe på Kungsholmen som jag missade vad det hette och avslutade med att besöka Pojkvän på inspelningsplats.

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2009-09-28 | 10:21:00
    Bloggadress: http://sincerelyjohanna.blogspot.com/

    Tänk att jag aldrig kommer iväg och går på gallerier. Det blir alltid museer istället. Tack för tipsen nu ska ja masa mig iväg till ett galleri.

  • Ida säger:
    2009-09-28 | 21:22:08
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Johanna: Ja, bra grej, som museum fast gratis :)

Kommentera inlägget här: