At our best behavior

Nya halsband

Kategori: Nytt i garderoben



Läste på style.com om en kollektion vintagesmycken som släpptes på Barneys i veckan, från 50-, 60- och 70-talet med prislappar från 400 dollar upp till så mycket som 3000 dollar.

Tänkte att det där känns bekant. Sen kom jag på var jag sett liknande. Så jag gick och köpte mig tre stycken. (Beslutsångest och ta 3 betala för 2...) 138 kr betalade jag för alla tre! Nöjd. Jag är ju inte så kinkig med äkta stenar och sådär...

Mina till vänster och de dyra till höger. Men det antar jag att man kan gissa sig till med tanke på bildkvaliten. :)

Jag tror att jag ska testa med vanlig silverkedja till. Iaf till den vinröda som har silver(färgade) kanter. Vi får se hur mycket de används. Det kan bli superofta, det kan bli en gång. Svårt att förutspå i det här fallet. Men för 138 kr kändes det ok.

Ville du veta var jag köpte dem... Jo, i den där sunkiga väsk- och smyckesbutiken i gången vid Slussen. (Den som heter "Blå bodarna" och som man nästan bara går i på väg till och från Debaser.)

KOMMENTARER:

  • Anna Krimskrams säger:
    2009-09-13 | 11:15:05
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Ah, du slog till! Fina köp, gillar det lila/röda bäst.

  • Ida säger:
    2009-09-13 | 22:25:44
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Anna: Ja jag gjorde det, och faktiskt så har jag använt både det lila och det blå i veckan!

Kommentera inlägget här: