At our best behavior

Komiker är inte "skådisar"

Kategori: Allmänt

Pratade med Pojkvän i telefon nyss.
Han undrar om festen var trevlig. Jag berättar kort - Barn. Jobbig skådis.
Pojkvän säger "men sådär är dom ju, skådisar, man orkar helt enkelt inte med dom".
Han berättar också att han tänkt lite på det där. Att komiker är helt annorlunda. Dom är inte "skådisar". Skådespelare är med några få undantag rätt påfrestande. Men komiker är tydligen sköna. Att spela in Solsidan var alltså en härlig grej. Alla fyra (sex?) huvudskådespelarna är komiker. Bara några få biroller var jobbiga "skådisar". Och nu kan han inte jobba på den andra säsongen. Bebbe är såklart störst men jag tror ändå att han sörjer lite trots allt.

Roligast i detta sammanhang är ändå en dag på jobbet. Vi stod på lagret och packade upp nya varor. Vi var ganska många. Vi pratar om ditt och datt och folk och så småningom om nån film. Jag säger Men åh Pojkvän åt middag med bland annat den och den igår. Han är tydligen väldigt trevlig. Inte alls som en "skådis".
Några dagar senare får jag veta att en av dem som stod där kombinerar vikarepoolen med eh...skådespelande... (Och han är verkligen sådär, som en "skådis" också, det skulle jag ju ha tänkt på.)
Kommentera inlägget här: