At our best behavior

Lördagen i Stavanger

Kategori: Resor


På lördagen tog vi en promenad runt "byn". Vi började i den gamla delen av Stavanger.


Som var supermysig!


Sen gick vi runt den lilla sjön som ligger mitt i stan.


Mannen tog som vanligt en närbild när jag inte var beredd. Det tycker han är roligt.

Vi var tvugna att göra ett stopp på en av butikerna som hade hunnit stänga när jag passerade på fredagen. (Klockan 17.20!!!) Cinnamon tror jag den hette. Sålde bland annat Etro och Miu Miu. Ett sånt här bord med kaffe och kakor som Mannen väntar tålmodigt vid var det många butiker som hade, det ser man inte ofta i Sverige!?

Att ha butik i två våningar verkar också vara en Stavangerpryl. Det är väl så små hus. Cinnamons trappa var extra fin!


Fikadags. Självklart fastnade vi för Le Cafe de France. Där åt vi Croque Monsieur och goda bakverk. Sen gick vi hem och sov middag.


Senare mötte vi upp Mannens fd filmkollegor för middag på Bevare mig vel.


Här är Maren, Tone och en väninna till Tone då vi avslutar kvällen med drinkar på Cardinal efter en sväng på den matfestival som pågick - Glad Mat :D
Kommentera inlägget här: