At our best behavior

Semesterhelg i Norge, nummer 2.

Kategori: Resor

Efter veckan i Sauda åkte vi som sagt tillbaka ner till Stavanger. Nu blir det bildregn från den semesterhelgen!


Då bodde vi på Sola Strand Hotel ungefär 15 minuter utanför stan.



Här tog vi ett glas vin/en äpplemust när vi kom fram på natten.



På lördagen åkte vi på utflykt. Började med att titta på en fyr. Det skulle man tydligen göra. Obrestad Fyr hette den. Där fanns även foton från andra världskriget när tyskarna använde fyren.


Sen åkte vi till Hå gamle Prestegård. Prisvärd fika i mysiga lokaler!



Tavlor till salu i kaféet.



Det låg fint vid havet.



Och så fanns det byggnader med utställningar. Balnd annat ett helt loft med små pryttlar i utlagt till ett mönster  med färgtema. Konstigt, skojigt och ganska imponerande!



Gröna delen.



Schrek x 2.  Hehe :)



Här en tavla av knappar. Det fanns en mera klassisk utställning med stora månlingar också. Och en om vad människor samlar på. Alla var sevärda!



På kvällen åkte vi in till Stavanger och åt middag på Tango. Ett skoj ställe där det bara finns en meny för kvällen och den presenteras först när man är på plats.


Fisk till förrätt. Mycket "duttfnutt" som jag brukar säga. Så som jag gillar det!



Kött till huvudrätt. Minns inte alla detaljer...



En av de godaste desserter jag ätit! Rabarber, hallon och rödbeta!


Jag hade min H&M-klänning med fina bronspinnar på.



På söndagen hängde vi i hotellets spa. Fick massage. Badade i vanlig pool och en som det skulle vara 6 grader i, men jag tror det var närmare 15... Och så hade de mosaiksoffor med värme i, sjukt sköna att sitta och läsa bok i. På bilden utsikten från loungedelen där vi åt lunch och tog en liten lur.



På kvällen tog vi en promenad längs havet innan middagen.


Och sen var det slut på den lille semestertrippen, för på måndagen åkte Mannen tillbaka till Sauda och jag flög hem.


KOMMENTARER:

  • Anna-Karin säger:
    2010-08-19 | 15:26:20
    Bloggadress: http://twitter.com/annarosv

    Vad fin du är, nu syns det verkligen att att du är gravid. Jättefin!

    Och ingen bebis i v. 34 heller :)

    Mår du bra annars?

  • Linda säger:
    2010-08-20 | 08:13:13
    Bloggadress: http://suratanten.blogs.se

    Vad fint det var där. Underbara bilder.



    Jag har en liten utmaning till dig om du är sugen...



    http://suratanten.blogs.se/2010/08/19/hoest-9208931/

  • Kamilla säger:
    2010-08-20 | 12:53:14
    Bloggadress: http://kamillaveronica.blogg.se/

    Vilka härliga bilder!!

  • Ida säger:
    2010-08-24 | 15:09:13
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Anna-Karin: Tack! Ja nu har jag fått den riktiga bebismagen jag saknade så i början. Jag mår bra och bebis stannade duktigt tills pappan kom hem!



    Linda: Det var kalas!

    Åh, kul med utmaning, svar kommer!!



    Kamilla: Tack, det var härligt!

Kommentera inlägget här: