At our best behavior

Söndagen i Stavanger

Kategori: Resor


Vi började med att spana in en utställning på Sølvberget, Stavangers kulturhus. Holy Toys hette den. (Och jag hoppas jag inte får böta eller så för att jag postar min kassa bild här... )


Sen hamnade vi på en mycket speciell lekplats... Utanför oljemuseet, så vi gissade att alla prylarna hade med olja att göra på ett eller annat sätt.


Och så var det roligt att fota vid graffitimålningarna.


Vi åt lunch på ett thaiställe som kändes som i Thailand! Ett hål i väggen som hette Original Thai om jag minns rätt. Väldigt gott! Och här fick min fina man vara med på bild vare sig han ville eller ej. :D Åh vad jag är glad att han stått ut med mig i snart 12 år! Jag tycker om honom ännu mera nu än när vi träffades, fast jag trodde då att man inte fick plats med mer känslor än allt jag kände för honom...

På eftermiddagen lämpade sig vädret för en bio! Så vi gick och såg "Inception". Väldigt cool! Bebis tyckte nog den var lite läskig tror jag, med så maffigt ljud hela tiden, för den knölade omkring mer än vanligt där inne.

På kvällen åt vi middag på Phileas Fogg. Roligt ställe! Döpt efter huvudkaraktären i Jules Vernes "Jorden runt på 80 dagar" och inspirationen till både mat och inredning är hämtad därifrån. Till förrätt åt jag Rangoon Tiger, pilgrimsmusslor med russin, pinjenötter och lite annat smarr.


Vi satt i en tågkupé! Som jag passade på att ta en dagens framför :D

Klänning: H&M
Halsband: Lindex
Sneakers: Converse

Om man är många ska man be att få sitta i "Foggs Study".


När vi kom ut började det äntligen bli lite fint väder. Innan vi gick hem tittade vi på det fina ljuset nere i vid hamnen. Och Mannen tog ännu en av sina favoritbilder...

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2010-08-04 | 13:49:02

    vilken toppen dag.tänk att kärleken växer med åren 36 årig förlovningsdag

  • Ida säger:
    2010-08-04 | 14:29:34
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Ninni: Åh är det idag, stort stort grattis!!!

Kommentera inlägget här: