At our best behavior

Utmaning

Kategori: Runway

Linda aka Sötsur, men för mig fortfarande Sura Tanten, utmanade mig för någon vecka sedan. Nu har jag till slut plitat och påtat med lite höstinspiration!

Stilförebild: Jag har inte en specifik förebild utan hämtar inspiration från en massa olika håll.

Din stil i en mening:
Lite enligt trenderna, lite efter eget huvud och ibland med spår av kulturtant.

Vilken är din favoritdesigner/favoritmärke?
Jag kollar Dries Van Noten, Marni och Yigal Azrouël först på style.com. Men jag handlar mest H&M, Monki, Zara, Massimo Dutti och Topshop.

Vad inspireras du av i höst?
Som alltid olika bloggare och diverse modetidningar. I år kanske också andra ammande mammor?

Vad tror du på inför hösten?
I år har jag tittat ovanligt lite på höstplagg vid den här tiden. Tror jag varit så inne på "bebis i slutet på september" att jag inte riktigt kunnat se längre framåt än så...
Men eftersom jag brukar falla in i leden så kommer jag nog väldigt snart att känna pepp på det här lite vuxna och strama. Storkoftor är något jag alltid längtar efter när augusti blir september! Brogues tror jag starkt på! Och så tycker jag ju alltid om kontraster - svarta byxor med skinndetaljer till en mjuk stortröja i mild färg, spetsklänning med grov kofta, sammetsklänning till converse, skräddad kappa till slitna jeans osv.
Sen tror jag att Mad Men kommer fortsätta vara en stor inspirationskälla, att metallic kommer figurera och att päls i alla former slår stort, men just nu känner jag personligen inte något sug efter just detta.

Det bästa basplagget i höst?
Klänning. Alltid. Bara ett beslut att fatta när man klär sig! 

Färger i höst?
Jag tror fortsatt på färgskalan med de här nude-färgerna, creme och hud och beige. Och så den lite mörkare nya: kamel. Självklart svart och grått. Och, precis som alla andra höstar, mossgrönt och armegrönt, vinrött och plommon. Och just det: senap. Och marinblått. Och herregud: Rött!

Skor eller väska?
Båda!

En ideal outfit i höst?
 Nån sådär nonchalant och självklar, vrålsnygg men utan att kännas krystad. Vad det är vet jag inte riktigt än. Men den här lilla detaljen att det ska vara smidigt att amma i kommer nog vara viktig...

Do´s and don´ts?
Allt handlar om att man ska känna sig bekväm själv! Men hudfärgade strumpbyxor i för ljus eller för mörk eller för grå ton går fetbort för mig!

Ditt senaste köp?
En gul långärmad klänning från H&M. Faktiskt så är den just lite påklädd och stram men med puffärm och stora fickor.

Tre saker på höstens önskelista?
En frisk bebis, den perfekta svarta väskan och nån som rensar min garderob; så att Mannen slutar hinta om alla lådor i källaren, men ändå utan att jag i framtiden tänker "men den skulle jag ju inte gjort mig av med".

Jag gjorde ett litet collage också...






KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2010-08-26 | 20:46:02
    Bloggadress: http://suratanten.blogs.se

    Vad kul att läsa! Tack för inspirationen. En massa trevliga gobitar i kollaget där:)

  • Ida säger:
    2010-08-26 | 20:49:37
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Linda: Tack själv för utmaningen! Det var bra att sätta sig och fundera lite. Börjar känna höstpeppen lite nu! :)

Kommentera inlägget här: