At our best behavior

Pimp my kavaj

Kategori: Tips

Just nu funderar jag mest på annat än mode och bloggande. Men inspirationen kommer säkert tillbaka snart så inläggen kommer tätare igen!


Idag var vi på Antikmässan och köpte oss nytt frukostporslin. Fick ett infall att vi skulle ha bara udda tallrikar men i samma stil, och det fick vi en bra start till. Lite olika 50- och 60-tals tallrikar från Gustavsberg, Rörstrand och Gefle blev det. En annan dag fotar jag och visar ;)


Pojkvän har även använt helgen till att lägga upp lite plagg på Tradera. Bland annat en kofta från Wester, en tröja från Paul & Friends och en ball "pimpad" kavaj/jacka!

När vi hälsade på Johanna (Vikman) då hon bodde i London såg vi en så jäkla cool jacka på en liten butik i området kring Brick Lane. Den var som en blandning mellan kavaj, jacka och hoodtröja. Dock kostade den flera hundra pund... Så Pojkvän bad Johanna sno ihop en egen variant. Och resultatet blev lysande! (Det här var några år innan hon startade eget märke och slutade acceptera beställningsjobb på det här viset :D)

Nu har den här fantastiska kreationen inte använts på ett tag. På grund av att Pojkvän, som han säger, "inte ÄR brun längre, utan svart".

Den passar en kille i storlek Medium och känner du nån sån tycker jag du ska lägga ett bud.  

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2010-03-05 | 10:33:12
    Bloggadress: http://boxofbarfi.blogspot.com

    Skojar du! Saldes den for 13 kronor! Skandal... Att jag inte sag den tidigare.. Den skulle vara helt perfekt for min man ju.

  • Ida säger:
    2010-03-06 | 22:09:29
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Anna: Jag vet, knas. Just den kanske jag skulle lagt upp på min bloppis, det tänkte jag inte ens på. Du ska inte gräma dig, köp nåt annat för 2 kr istället... Jag har blivit hooked på tradera. Först sålde jag, nu har jag börjat köpa. Vad visar jag nog när vi kommer tillbaka från skidresan. Pojkvän drog in 1100kr på typ 7 annonser ändå i slutändan. Över 200 kr för en t-shirt som jag till att börja med köpt åt honom second hand... :D

Kommentera inlägget här: