At our best behavior

Midsommarbröllop

Kategori: Personligt

Min fina syster gifte sig på midsommarafton. Med världens näst finaste Daniel Olof. (Jag sätter såklart min egen på första plats. För ja! Mannen och min systers man heter samma! :D Kronprinsessans som heter Olof Daniel i fel ordning får inte ens vara med på listan!) 

De som är vän med mig på Facebook kunde följa min kamp att komma fram till Motala i tid...

Mannen startade sin hemfärd från filminspelningen i Norge runt 13.30 på torsdagen och skulle kommit hem sent på kvällen. Men pga dimma blev hans flyg inställt. Nervös natt med klocka tidigt för att ta ett tåg om hans plan inte lyfte 7.20 som planerat följde. Det lyfte!
Jag tog mig till Skärholmen för att spara lite tid och han plockade upp mig kl. 11.15, helt enligt tidplanen. Vi borde varit framme runt 13.30, med en halvtimma kvar till vigseln. Men två minuter efter att vi kommit ut på motorvägen satt vi fast i bilkö orsakad  av en olycka. Efter en dryg timma var vi bara i Södertälje, 45 minuter efter mot planen.
Hoppet är det sista som lämnar människan, brukar man ju säga, så vi gasade på när det väl rullade, svor över en polispiket som vi åkte efter i några mil, och tänkte att kanske kanske kan det gå. Kanske kan vigselförrättaren tänka sig att vänta i en halvtimma...
Han körde 5 minuter innan istället! Så när vi bromsade in i gruset nere vid stallbäcken hade Mannen rest i 25 timmar för att missa vigseln med samma antal minuter. Otroligt snöpligt!
Men ganska snabbt fick vi veta att det varit den korta varianten på två minuter. Och att vi skulle få höjdpunkterna i repris under middagen! Och det fick vi! Till tårtan framförde Daniels familj sin sång en gång till, och brudparet läste upp sina vackra löften till varandra. Inte ett öga var torrt!

Jag kommer aldrig komma över att jag missade min systers vigselakt. Att hon på sin dag behövde fundera över vart vi befann oss och att vi sen inte var där när hon fick sin ring på fingret. Men jag tänker att vi var med på själva bröllopet, festen! Vi fick dela en romantisk och vacker sommardag och kväll i den perfekta miljön, grannens otroligt mysiga festloge, med hästarna i sina hagar utanför och lupiner överallt, med ett fantastiskt vackert brudpar som strålade ikapp med solen!!!

Älskade syster! Tack! Och förlåt!



Vackra och lyckliga såg de ut!



De hade valt den perfekta platsen! Hemma!



Till höger från bron.



Mannen och pappa passade så himla bra i färg mot logväggen!



Suddiga hästar i sin hage utanför.



Nu är vi båda gifta och väntar barn med bara några veckors mellanrum. Svårt att smälta :)



Klädsel: Midsommarfin. (Vecka 27+0. Om jag höll in klänningen lite blev badbollen tydlig :D)




Det är Mannen som tagit de flesta bilderna. Den här tog han nog mest för pappas skull :)

 

Slutet gott!

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2010-06-27 | 15:52:17

    viken underbar dag

  • Mli säger:
    2010-06-28 | 11:49:09

    Min underbara storstrumpa!! Viktigast var att ni kom överhuvudtaget!! Älskar dig!

  • Kusin vitamin säger:
    2010-06-28 | 12:08:42
    Bloggadress: http://karinspysselrum.blogspot.com/

    Det är så jag ryser när jag ser bilderna. Så underbart fina ni är:) Låter som en underbar dag.

    Kram på er

  • alma säger:
    2010-07-04 | 23:06:46
    Bloggadress: http://whatalmawears.blogspot.com

    jag följde delvis din kamp på fejjan :)

Kommentera inlägget här: