At our best behavior

Lördag

Kategori: Allmänt

Idag har vi gjort en massa trevligt. Bland annat varit på Vernissage! Karl-Oskar, en klasskompis från grundskolan, och dessutom min bästa kompis Karins granne under hela uppväxten, ställer ut på The Glassery på Hornsgatan och hade vernissage idag. Spännande glasobjekt! 

"Combine PLAY"
Glas och trä!


"5 second plate"


"How short can a sketching process be? This was the question that started the 5 second plate project. The plates are waterjet cut from sketches made in a few seconds."


Efter det gled vi vidare till Johanna Vikman som sålde ut sina pressprover i sin atelje vid Mariatorget. Eftersom jag inte är någon provstorlekssmall var jag bara inställd på lite häng. Men hon hade även lite lager av den fabrikssydda sommarkollektionen (dvs även strl L) på plats och ebjöd 20% på den. Trevligt!

Jag slog oväntat till på en röd klänning. Jag som tror att jag inte klär rött och nästan inte äger ett enda rött plagg trivdes kalas både i klänningen och den speciella röda färgen. Modellen heter Christa, finns även i svart, är vändbar(!) och finns att köpa på Johannas webshop. (Jämför dock helst inte hur klänningen sitter på mig jämfört med på ursnygga Annika... :D)


Lite Thai med Johanna, hennes otroligt charmanta säljare Martina och vår gemensamma vän Carro på det.


Nu blir det film: Bröllopsfotografen.

KOMMENTARER:

  • Britta säger:
    2010-05-09 | 19:12:12

    Men gud vad snygg den där klänningen var! Och snickelidumsnack att den skulle sitta bättre på Annika.

  • Ida säger:
    2010-05-10 | 22:31:30
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Britta: I know, den är superfin! Jo men jag måste ju fixa till nederkanten nästa gång jag har den på. Och så var den snyggare åt andra hållet på mig. Snällt av Pojkvän som tog bilden att kapa bort jeansen som jag har som knölar runt anklarna inser jag nu :D

  • eliset säger:
    2010-05-13 | 21:22:45

    lägg av - den sitter ju finare på dig!

Kommentera inlägget här: