At our best behavior

Vecka 20

Kategori: Gravid

Ooooh. Var förresten på ultraljud i veckan. Det fanns allt en liten filur där inne. Den rörde på armarna och trampade omkring. Lite som en hund som inte hittar en bekväm ställning :D Nu när jag vet var den ligger är det lättare att känna de där små trampen inne i magen, märkligt och lite läskigt men mest härligt.

Vilken grej att kunna titta på bebis sådär. Även om jag inte kunde slappna av och tycka att det var så rörande som man läst att alla tycker. Först fasade jag för att den skulle ligga helt stilla och livlös. Sen väntade jag bara på att hon skulle hitta nåt som inte såg bra ut. När hon, efter 40 minuter, ett toabesök "kanske ser jag bättre om du går och kissar" (??? helt i motsats till allt man läst), hjälp från en annan bm att titta på fötterna som låg långt ner och tydligen var svåra att se, och så mycket tryckande på magen att det kändes som att jag hade träningsvärk dagen efter, till slut sade att allt var bra. DÅ kunde jag andas ut och tycka att det var fantastiskt!

Beräknad förlossning den 24 september. (Även om jag tänker att den lika gärna kan komma ut i augusti eller oktober...) Jag är alltså i vecka 20 nu!


Vecka 20 enligt vårdguiden.se
Vår bebis låg helt tvärtom, med fötterna ner, ryggen upp och huvudet mot min rygg.
Så låg den under hela tiden vi tittade, kanske ligger den annorlunda nu?! Lilla pyret!

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2010-05-02 | 21:44:06

    En nyårsdagsbebis med andra ord! Vår lilla plutt var beräknad till den 24 september förra året men han dök inte upp förrän den 6 oktober. Låååång väntan där på slutet. Och han borde blivit till mellan julfirandet på olika håll och influensan som däckade hans pappa strax efter nyår om vi räknat rätt.

    Jag blev inte heller så där rörd som "man borde bli". Det är lättare att bli rörd av en riktigt baby än en svartvit skuggfigur på en tv-skärm.

  • Ida säger:
    2010-05-02 | 22:08:48
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Sara: 29 december för att vara exakt :) Men sen vet man ju inte hur många dagar det tog till själva befruktningen av ägget... Låter bra, ser fram emot "riktig baby", just nu är den lite abstrakt. Vi får väl se vad det blir för datum, jag kom nämligen 6 veckor för tidigt och min syster 5, och det är tydligen inte ovanligt att man brås på sin mamma. Men bara för att jag tänker att det är bra att vara förberedd så kommer jag väl gå över två veckor...

Kommentera inlägget här: