At our best behavior

Test - Natusan

Kategori: Mamma-livet


Jag är med i Buzzador och fick nyligen testa två produkter från Natusan. Zinksalva (som jag faktiskt inte har fått användning för) och babywipes.

Den senaste tiden har vi faktiskt provat lite olika babywipes här hemma. Natusan vinner testet så här långt! Och det kom jag inte fram till bara för att jag fick dem via Buzzador! :D

Natusans wipes är sköna i kvalitén, ganska tjocka och rejäla men ändå mjuka. Jag tyckte dessutom att de var bra när det gällde "fuktigheten". Jag använde dem både vid blöjbyte och på morgon och kväll när jag torkade av händer, ansikte och hudvecken vid halsen. Faktum är att lillkillen var lite skorvig i hårbotten men när jag torkat av även huvudet med wipesen några dagar blev det mycket bättre! Det enda negativa är att man måste hitta en teknik att hålla emot så man inte får upp flera stycken wipes när man bara vill ha en.

Vi har även haft hemma:
Willys egna som får underkänt för förpackningen gick sönder innan vi ens använt hälften.
Liberos som jag tycker är lite för tunna och lite för torra.

Vill du också bli en Buzzador? Bli medlem här!

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2010-11-15 | 21:49:59

    Vi använde mest sådana där färdiga "våta" babywipes i början också. Sedan insåg jag att det kanske inte är så bra att hålla på och torka bebisen i rumpan med massa onödiga kemikalier. Det kan liksom inte bara vara vatten i de där lapparna för att de ska hålla sig fräscha och fina. Numera använder vi torra lappar som vi blöter i vanligt vatten, kramar ur och använder. Funkar jättebra. De billigaste är dessutom bäst typ Euroshopper eller Coops egna. Fast i skötväskan är det fortfarande enklast att ha de där som redan är våta.

  • Ida säger:
    2010-11-17 | 19:57:23
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Sara: Jag tycker det är himla smidigt. Och det är väl snarare så att det är bra att det inte bara är vatten i wipesen, dels för att det behövs något mer för att få bort ammoniak från kiss och dels för att hjälpämnena håller huden mjuk och motverkar rödhet. Så tänker jag. Men jag kanske bara går på reklamen... :)

Kommentera inlägget här: