At our best behavior

36+5

Kategori: Gravid


Magen på dag 36+5. Där inne ligger det en bebis åt fel håll. I kalaskulan. Jag blir förvånad varje gång jag tittar mig i spegeln :) Vår bebis verkar inte ett dugg sugen på att lägga sig med huvudet neråt. Den har legat med huvudet uppe i mina högra revben sen typ dag 1. Eller nej det har den såklart inte, först var den ju pytte och jag var sur för att jag aldrig fick någon tydlig bebismage. Men de senaste månaderna. Och jag tror den har haft fötterna neråt nästan alltid. Redan på ultraljudet såg man hur den låg och trampade med fötterna neråt, och sen dess har jag aldrig känt några fötter uppåt eller utåt, bara neråt och innåt. Men det är flott, man ska bära sitt huvud högt, eller hur heter det?

På måndag blir det hur som helst vändningsförsök! Och om inte det funkar så är det ju herregud ännu kortare än tre veckor kvar. (Inte sugen på att föda i säte, så då blir det snitt, som görs 10-14 dagar innan BF.) iiiiiiii Har lite svårt att smälta detta!

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2010-09-03 | 14:38:40

    man är aldrig riktigt förberedd, men det går BRA ändå

  • Anna-Karin säger:
    2010-09-03 | 15:06:44
    Bloggadress: http://twitter.com/annarosv

    Herregud! Hoppas det går bra på måndag. Känns som vi måste ses snart då om vi ska hinna före bebis. Två veckor lite drygt kvar för mig.

    Kanske fika nästa vecka? Jag jobbar fortfarande då, men kan ses efter jobbet.

  • Ida säger:
    2010-09-03 | 15:26:17
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Ninni: Nej du borde ju veta :)

    Anna-Karin: Gärna en fika nästa vecka!! Det är mycket jag ska hinna beta av då... :)

  • Linda K säger:
    2010-09-03 | 21:28:45
    Bloggadress: http://iabloggar.blogspot.com

    Vad fin du är med magen! Break a leg snart då :D

  • Ida säger:
    2010-09-04 | 11:57:02
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Linda K: Tack x 2 :D

  • Anna-Karin säger:
    2010-09-04 | 13:56:22

    Hör av dig efter måndag så vet vi vilka tider vi har att spela på. Lycka till!

Kommentera inlägget här: