At our best behavior

Allmän update. Främst gravid- och bebisrelaterat.

Kategori: Gravid

Jag är konstant sugen på "något gött". Jag kan oftast bara inte komma på exakt vad. Så jag småäter lite av varje. Det godis som finns i skåpet. Torkade aprikoser. Glass. Fil med musli. osv.

Jag har en liten hangup på kolasnören. Efter två påsar den senaste veckan kan jag konstatera att det är inte det exakt rätta göttiga.

Lakritspipor skulle kunna vara the thing?

Jag är lite less på att vara kissnödig hela tiden. Men annars har jag förstått att jag är och ser oförskämt pigg ut. Vecka 38 igår. Jag gick hem bland de sista från inflyttningsfesten. Redan klockan 02.

Mannen jobbar lite i helgen. (Jo men visst, vi var oroliga att han inte skulle hinna hem och landa/ladda innan bebisen, men det hindrade tydligen inte att han tackade ja till ett tredagarsjobb med inspelning av en trailer för tv4...) Hur som helst så har han både igår och idag ringt och sagt "nu har vi bara en bild kvar" FLERA TIMMAR innan planerat "tack för idag". INTE vanligt! Den där regissören kan han få jobba med fler gånger!!!

Vi vet inte vad Bebis har för kön. Vi har två killnamn vi gillar men har inte klickat med nåt tjejnamn ännu. Inatt drömde jag att vändningsförsöket resulterade i ett kejsarsnitt direkt (väldigt smidigt och enkelt, jag märkte ingenting utan blev väckt och allt var redan klart... eh....) och vi fick en dotter. Vi kom på ett namn som kändes jättebra. Sen skulle jag berätta det för mamma, men kunde verkligen inte komma på namnet, så jag berättade våra två killnamn istället. (?) Jag har fortfarande inte kommit på vad det var för namn. Nåt på M... 

Jag har eventuellt börjat "boa" väldigt smått:
• Igår packade jag upp min del av väskan från roadtrippen (vi kom hem i onsdags)(Mannen packade upp sin del samma kväll). 
• Sen sydde jag bebislakan. (Men vi har inte köpt nån säng än... (En "bedside crib" blir det dock antagligen) För längesen köpte jag tre pålakan från Nanso. Två av dem sydde jag ihop till dubbelpåslakan och örngott. Nu blev det tredje till två stycken påslakan och ett örngott i bebissize. Så alla lakan i sovrummet matchar! Även ett vitt underlakan med reva på fick nytt liv i två smålakan och ett örngott. Och det finns tyg kvar till när vi byter upp oss till en större spjälsäng!
• Idag känner jag ett svagt sug efter att gå ner i källaren och inventera en kartong med skor.

(Om det går att vända den här bebisen kommer jag att gå ganska många dagar över tiden va?)

Kommentera inlägget här: