At our best behavior

Läskig film (och lite barnsömn)

Kategori: Mamma-livet

Nu ska vi titta vidare på Shutter Island. Vi började igår. Jag har visserligen lyssnat på boken, men tyckte ändå att den var lite småläskig, sån där obehaglig stämning liksom. Så jag vågade inte gå ut och ställa undan barnvagnen borta i cykelförrådet efteråt... Mannen fick gå. Jag mutade med att ta Frank både lördag och söndag morgon.

(Håller tummarna hårt att han är med på sovmorgon! Idag gick vi upp efter klockan tio!!! Fast då stoppade jag om vid fem. Hämtade vid sex. Sov från halv sju till sju när Frank hängde med Mannen. Sen somnade vi om igen vid halv åtta. Vaknade till efter nån timma men sov sen en till. Surfade på telefonen en stund och sen väckte jag Frank vid tio genom att helt sonika ta bort bröstet :D
Amningen är just nu mitt bästa vapen i sömnkriget. Ser inte fram emot att gå upp i ottan sen när jag slutar...)


Ni ser ju hur creepy den är...

Spooky.

Läskig helt enkelt.

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2011-04-06 | 08:01:56

    Är det filmen som hankommer till en ö med ett mentalsjukhus där det begåtts ett brott?

  • Anna-Karin säger:
    2011-04-06 | 09:25:22

    Har slutat amma Sonja på morgonen (mellan 5 och 6 brukar hon vakna för frukost). Har flaska med pulver och häller på vatten från termos och ger henne i hennes säng. Hon äter och somnar om mycket lättare än när jag ammade henne i sängen. Kanske funkar bra med Frank också?

  • Ida säger:
    2011-04-06 | 20:20:22
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Ninni: Ja det är den. Vi såg klart igår. Mera hemsk och ledsam på slutet.



    Anna-Karin: Kanske! Tack för input! Idag fick han välling till läggdags istället för amning, det funkade! Ska väl bestämma hur jag ska göra nu, hur jag ska fasa bort den helt så småningom.

  • ninni säger:
    2011-04-07 | 08:15:12

    Ja det är jätte bra, men otäck

Kommentera inlägget här: