At our best behavior

Fascinationen över den som är annorlunda än man själv.

Kategori: Allmänt

Via ett bloggtips hittade jag en annan för mig ny blogg. Bleubird. Där jag fastnade en bra stund. Fascinerad!


Då och då tar de "dagens outfits" med hela familjen.
Som hon publicerar typ 10-20 bilder av!
De ser fantastiskt hippa ut allihopa.


"Bleubird" är lika gammal som mig, kallas för James och är en amerikansk "Underbara Clara" skulle man väl kunna säga. Hon har tre barn som är 10, 8 och 1 år. Julian Riley, Milla Plum och Gemma Bird heter dom. Hon har just börjat undervisa de äldre barnen hemma. Och hon vill ha 4, eller 5!, barn.



Hon gör fina lunchboxar till sina barn också.


Jag känner bara; hur hinner man, hur orkar man, hur lyckas man??? Vara sån OCH hinna blogga om det.

KOMMENTARER:

  • Cissi säger:
    2011-08-30 | 13:12:21

    Jeeeeez, försök inte ens leva upp till det där... ;-)

  • Sara säger:
    2011-08-30 | 13:40:11

    Men att undervisa barnen hemma? Är det verkligen en bra idé? Är det inte ganska bra för barn att träffa andra barn på dagarna? Är hon utbildad lärare? Annars blir jag ännu mer skeptisk. Ja, man kan göra massvis med saker själv men det är inte alltid säkert att resultatet blir så bra.

  • Ida säger:
    2011-08-30 | 20:41:36
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Cissi: Nej jag försöker lägga mig på en lagom nivå av pyssel och så. Tänker lite att jag ska bli inspirerad istället för ångestfull av att se sånt där, går faktiskt ganska bra ändå. :)



    Sara: Ja, nej, jag vet inte heller. Jag tror både jag och Frank behöver träffa andra människor än varandra! :)

Kommentera inlägget här: