At our best behavior

Nytt i garderoben

Kategori: Nytt i garderoben






Frank och jag tog en promenad härom eftermiddan och gick förbi två second hand affärer. Inte av en slump som det lät, nej utan när vi skulle svänga vänster för att gå hemåt kom jag på att just dessa butiker har lite skumma öppettider och en googling visade att de hade öppnat tjugo minuter tidigare, klockan 16. Så vi svängde istället höger och gick dit.

Jag hittade den här blusen som med sommarrea kostade 22 kr. Med tanke på att den påminde litegrann om en blus från Rützou som jag kärat ner mig i men vars prislapp hade ytterligare två siffror kändes den som ett riktigt fynd. Eller faktiskt, även utan att tänka på blusen från Rützou så är den ju ett fynd. I den andra köpte vi fem barnböcker. De kostade egentligen 25 kronor men jag hade bara 22 och vi fick pruta. En bra promenad!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: