At our best behavior

Alla hjärtans-mys

Kategori: Allmänt


Mannen jobbade sent hela förra veckan, kommit hem mitt i natten. Så i lördags var det första gången på massa dagar som vi åt middag ihop. Då får man lyxa till det! Lördagar betyder babysim i Sickla, så efter det handlade vi lite gött i saluhallen där. Rökta och färska räkor med aioli och bröd. Färska pastarullar som lagas i ugnen med tomatsås och bechamel. Och pistagepannacotta!

Som ett lite för tidigt alla hjärtans dag-firande.

Mannen tyckte det var rätt ovärt dock, sen när han blev sjuk på natten... Men ändå. Det var fint när det var! Nu mår han bättre, jag också (det var förmodligen jag som smittade honom fast jag trodde först att jag ätit något dåligt för jag blev inte så himla sjuk) och Frank har mått bra hela tiden. Idag blir det mera vardagsmysigt, med potatis, sötpotatis, palsternacka, morötter och aubergine i ugnen ihop med hoummos och stekt halloumi. Klart om några minuter! Smask!

Kommentera inlägget här: