At our best behavior

Namn

Kategori: Mamma-livet

Många tjejnamn, många namn på E... och många "poppisnamn".



När vi på den eviga "har ni funderat på namn-frågan" svarade att vi var inne på Frank, var det många som blev förvånade. Så vi trodde vi hade hittat en namn som skulle kännas "lite eget utan att bli för krystat".

Eh.

Det är två Frank i vår babysimsgrupp och en i den innan. En till på Öppna förskolan. Vi var på fest igår och samtalade med en pappa till en Frank. Min frisör hade bestämt sig för Frank men fick en Ester. Våra föräldragruppskompisar känner en till Frank. Und so weiter...

Plötsligt är Frank på plats 85 på listan med de 100 vanligaste namnen att ge sitt barn 2010. Ett av de namn som ökade mest förra året. Så egna var vi. :D

KOMMENTARER:

  • Anna-Karin säger:
    2011-02-07 | 11:50:36
    Bloggadress: http://twitter.com/annarosv

    Har inte träffat på någon mer Frank här faktiskt. Har du träffat på någon annan Sonja?

  • Ida säger:
    2011-02-07 | 12:08:05
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Anna-Karin: Nej, ingen mer Sonja! Hon fick vara lite speciell. :)

  • Elisabeth S säger:
    2011-02-08 | 09:55:35

    Vi har en Ruben och en Ville, Olle och Svante. Frank har funnits med hela tiden som en bubblare. Vet inte varför vi ladrig slog till! Älskar det namnet....men nu får det vara nog;-)

  • sophie säger:
    2011-02-09 | 14:53:10
    Bloggadress: http://ugglalala.se

    haha jag var inne på scb igår och såg just detta. men att frank var poppis hade jag märkt redan innan, jag tror jag känner eller hört om ca 3-4 par som fått en frank sista året. men de är ett superfint namn så jag förstår er :)

Kommentera inlägget här: