At our best behavior

Dagens sömnadsprojekt:

Kategori: Mamma-livet


Visste ni att man måste ringa inom 20 minuter på en blocketannonserad tripp trapp-stol för att vara först? Det lyckades jag vara häromdagen!
Nu är den skrubbad ren från lingonsylt och lite annat matnyttigt :) (Med det priset fick man kanske ta att den kom ofixad, kostade bara 350 kr och vissa går för 600 kr eller tom 800 kr...)
Idag har jag även sytt en ny stropp, för läderoriginalet saknades. Nöjd med mitt resultat! Kanske inte snyggast sytt, men den blev rejäl och stadig! Dock väldigt nöjd med att den går att använda även när sitsen flyttas ner ett hack också. Som stopp satte jag en plugg! :D


När jag ändå hade symaskinen framme sydde jag ett par byxor till Frank av en gammal t-shirt från Nanso! (Printet "Stereo" är inspirerat av såna där bildsnurror man kunde sätta i en maskin och titta på, typ på åttiotalet kanske.)

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2011-01-26 | 08:25:33

    Snyggt

  • sophie säger:
    2011-01-26 | 15:52:22
    Bloggadress: http://whatalmawears.blogspot.com

    Vilka fina byxor! var det svårt? hade du nån mall eller använde du ett par gamla byxor?

    kram

  • Ida säger:
    2011-01-26 | 17:02:41
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Mami: Tack! :)

    Sophie: Tack! Nej inte så särskilt svårt faktiskt, jag tittade på lite olika trikåbyxor/leggings/långkalsonger/vad man nu vill kalla dem, för storlek, och hur de var gjorda. Valde ett par och lade dem bara på tröjan och klippte. (Små saker funkar tydligen att vara utan tålamod som jag och inte hålla på med mallar och att rita och så...) Var lite lat och använde sidsömmarna för att slippa sy alla sidor. Hittade nån resårig söm på symaskinen och körde. Sen hittade jag ett par slaktade hängslen hemma, perfekta för resåren i midjan.

    Jag tycker det ser ut som att de blev bra, de är för stora för att prova nu dock, de blev nån storlek större än dem jag hade som mall, ca strl 86 skulle jag kunna tänka mig. Så om nåt halvår/år sådär får vi se :D

  • Sophie säger:
    2011-01-27 | 09:16:43
    Bloggadress: http://whatalmawears.blogspot.com

    tack ida, jag har tänka tusen ggr att sy barnkläder men prioriterar alltid mina ugglalalas :) dålig mamma hahaha

    tack f.ö för tipset om att be större bloggar anordna tävling! skitbra tips. Jag ska faktiskt kolla med både cecilia och clara. tror jag. om jag vågar :) har du tips på andra 'större' bloggar som du tror jag skulle kunna fråga så hojta! kram

Kommentera inlägget här: