At our best behavior

Test - Cliniderm

Kategori: Produkter


Ny buzzadorkampanj, denna gång test av hudvård från Cliniderm. Kul! Produkterna jag fått att prova är:

Ultra Soft Cleansing Milk
Jag tvättar vanligtvis ansiktet med vatten och vanlig handtvål på pump. (Illa!) Jag är helt enkelt bekväm - jag orkar inte plocka fram bomullsrondeller eller stå med tvättar som är svåra att skölja bort. Men, den här tvätten har pump, ska masseras på fuktigt ansikte och är superlätt att skölja av med vatten! Räcker för mig, dessutom känns ansiktet rent men inte stramt efteråt.

Age Delay Serum
Jag känner inget behov av att fördröja ålderstecken egentligen. Men serumet ger en matt och slät yta som känns som en bra grund för dagcreme och foundation. Jag kommer nog använda upp flaskan men jag vet inte om det är en produkt jag kommer börja köpa. Vi får se om den kan ersätta l'Occitanes mattifyer med "rött ris från Camargue" som jag använt och gillat ganska länge nu. Kanske mest för att jag är en frankofil. :)

Active Protection Day Cream
Så här flott står det om cremen på Cliniderms hemsida:
"En dagkräm med antioxidanter som ger ett aktivt skydd mot skadliga fria radikaler. Stärker hudens fuktbarriär för att bättre stå emot yttre påfrestningar. Lämnar huden mjuk och len med ny spänst. Med parfym. Innehåller antioxidanterna Ubiquinone och C-vitamin."
Låter ju bra. Eller nåt. Jag gillar pumpfuktionen och cremen känns skönt okladdig i ansiktet. Kanske att den är lite bättre än min vanliga dagcreme i olivserien från Åhléns/Kicks. Men det kan också vara att jag gjorde en peeling och smorde extra noga med fet nattcreme innan jag började mitt test...


Efter några dagars användande är jag positiv. Mest för att alla förpackningarna har pump (smidigt och hygieniskt). Jag tror också att jag i grunden har stort förtroende för apoteket... Om innehållet egentligen är bättre eller sämre än mina vanliga produkter har jag svårt att avgöra.

Jag har fått gåvoboxar med småförpackningar av sex olika produkter, bland annat dem ovan. Så en tävling kommer inom kort! 

Läs mer om vad det innebär att vara en Buzzador här!


Kommentera inlägget här: