At our best behavior

Idag var en bra dag i mamma-livet.

Kategori: Mamma-livet

Vissa dagar orkar man inte leka, inte plocka, inte fixa eller vara social. Då har man ett gnälligt barn, ett stökigt hem och flottigt hår. Andra dagar är bra dagar. Man orkar busa och sjunga och läsa och gosa. (Frank är inte så mycket för att gosa, han drar mig mest i håret, men jag försöker.) Man grejar hemma och sätter upp håret och träffar någon. Idag var en sån dag. (Och igår också!)

Det blev två filmjölksbröd sen när Frank vaknade, men istället för barnmat med fisk gjorde jag rabarberchutney. Mumsigt. Och jag kände mig väldigt huslig och duktig. På eftermiddagen gick vi till parkleken och hängde med våra kompisar, åt mellis-picknick och gungade lite. Sen lagde vi middag som åts på balkongen när mannen kom hem. Nu ska jag inta soffan - både Mama och ELLE kom med posten!
Kommentera inlägget här: