At our best behavior

Snö-bakslaget

Kategori: Mamma-livet

Idag blir det ingen dagens. Jag var fin. Förut :) Men jag glömde ta en bild, och sen badade jag och Frank så nu har jag morgonrock. :)

Innan dess var vi och åt lunch med tre andra mammor och deras bebisar. Eller kanske tre andra bebisar och deras mammor... Jag åt sallad med tonfisk, avokado och mozzarella. (Man fick kombinera själv - like på det.) Frank åt puréer, potatis, kyckling, majs och morot. Han hade med "lunchlåda" helt enkelt. Det var vår kompis Johan som uttryckte det så och jag tycker att det låter så roligt.

Vi var i Farsta, ganska fint centrum ju. Jag hade på solglasögon när vi promenerade till bussen! :)

Vi köpte två solhattar. En vit och en blå. Tänkte att det var lika bra nu när alla storlekar fanns. (Har ju lärt mig, av att få komma med neslående besked till en massa kunder, att när det ska börja användas är det slut i butikerna sedan länge. I Juli: "Bikini? Nej det skulle du köpt i april". I november: "Vinterjacka? Nej den skulle du köpt i augusti".)

Men när vi kom ut hade det börjat snöa... Så kanske att vi var ute lite i tidigaste laget ändå. :D

KOMMENTARER:

  • Anna-Karin säger:
    2011-03-11 | 09:14:27
    Bloggadress: http://twitter.com/annarosv

    Var i Farsta ligger det där salladsstället? Trodde jag hade hunnit med de flesta ställena där under föräldraledigheten, hm... :)



    Smart tips med solhatten också, får bli en solhatt i dag.

    Ses nästa vecka?

  • Ida säger:
    2011-03-11 | 17:16:57
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Anna-Karin: kollade kvittot, det heter bara Caféet tydligen. Vi ses gärna nästa vecka! Tisdag?

Kommentera inlägget här: