At our best behavior

Tjejbyxor?

Kategori: Barnkläder


På tal om pojk- och flickfärger - De här byxorna har jag köpt till Frank. För att jag tycker de är snygga. Kappahl har sorterat dem som "Flick 86 -128".

Jag köpte 92 för att de ska vara sköna i midjan. För ska man köpa flickgrejer till en kille förstår ni, då måste man gå upp ett par storlekar för att de ska passa. Egentligen är det kanske inte så konstigt, för många av de tjejer i Franks ålder vi träffat är mindre än honom, och jag tror att många går på åldersindelningen per storlek snarare än längd på barnet. Så även jag. (Han är typ 75 cm eller så, men även strl 80 är lite tajt, och strl 86 är från 1 år så sett till ålder stämmer det ju.)

KOMMENTARER:

  • tant Charlotta säger:
    2011-09-21 | 09:17:28

    Helt galna storleksskillnader på flick/pojk! E, som är 5 år och drar 116/122 flick, har en tisha från H&M pojk i 104. Den är lite stor...

    Ja, hon är lång. Vilket varken jag el pappan är. Men nån ska ju bli det...

    :-)

  • Ida säger:
    2011-09-21 | 11:32:05
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Charlotta: vad roligt att du läser! :) Ja det ÄR knasigt med storlekar, varför liksom???

Kommentera inlägget här: