At our best behavior

En egen dag

Kategori: Mamma-livet

Igår hade jag en grym dag:

Yoga på eriksdalsbadet, shit vad skönt det var! Förutom gravidyogan så var det flera år sen jag faktiskt gick på yoga regelbundet, det kändes! Men då var det skönt att höra några som såg ut som vana utövare säga "det var ett bra pass - hårt!" Har träningsvärk lite här och var idag...

Dumplings
till lunch. Fang Yuan Shi Wu på Bondegatan 58 serverar goda dumplings till bra pris, 17 stycken för 65 kr! Trevlig service och bra tänk:



Som sagt. Mycket fint! :)


En vända på stan. Fick tips om att H&M hade en vinröd pennkjol i trikå för 99 kr. (Tack Anna-Karin!) Men den verkar bara finnas på nätet. I butik fanns bara lila och svart. Så det får bli att beställa en, för den var perfekt i modell. Och rejäl och bra med dubbla lager tyg! Får hoppas att "mörkröd" är sån vinröd som jag vill ha :)

Eftermiddagsbio
. Bästa, det är så lite folk då! Såg Bridesmaids. Skitkul! (Och kanske lite lite too much på ett eller två ställen, men det kunde jag leva med.)

Häng
med världens bästa Krimskrams-Anna!


Oj, vad jag behövde det. Kände mig som en ny människa nästan!

Frank är ganska krävande just nu nämligen. Det vore okej om det var närhet och mys han ville ha, men det är liksom inte det. Han ska sitta på höften och bäras runt. Sitta still och gosa finns inte. Dryga 11 kg blir tungt ganska fort!

Det är ju främst hemma det är jobbigt, det är bättre när vi gör saker, men inte alltid. Om jag sitter ner kryper han upp i famnen, håller hårt om halsen och liksom försöker kräla uppåt ännu längre samtidigt som han gnällskriker på ett uppfordrande sätt. Hans sätt att säga - gör nåt, gå omkring, bär mig. Om han leker på något på egen hand, ett gäng grytor med lock eller sina olika leksaker med ljud, men får syn på mig kommer han krypande, ställer sig upp och så står han och skriker och rycker mig i kjolen, "lyft mig, bär mig". Ibland är det tom så att om han är med sin pappa men får syn på mig så är det bara mamma, mamma, mamma och så kläng, och gnäll och JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN!

(Med all säkerhet ingenting unikt, alla barn är ju såhär i perioder, men nu när jag egentligen tycker det är dags att börja jobba igen (en helt annan historia...) så har mitt tålamod minskat.)

Men nu, som sagt, ny människa! Idag behöll jag tålamodet och bara skrattade åt honom, försökte få honom på andra tankar med en bok och busmys på kuddar och täcken på golvet, det funkade ganska bra! Sen ska vi baka bullar och Frank och Mannen ska gå på sångstund.

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2011-09-13 | 11:51:48

    Talamed dinsyster, Hugo en exakt kopia

  • Minna säger:
    2011-09-13 | 22:27:36
    Bloggadress: http://www.minnert.blogspot.com

    Skönt. Man måste få lite egen luft ibland.

  • Sara säger:
    2011-09-14 | 20:45:15

    Åh stackare! Jag känner igen det där och kan trösta dig med att det går över. Jag var föräldraledig mycket längre än jag skulle velat vara av olika anledningar och min räddning var Öppna förskolan.



    Det var enda stället där min son tyckte det var roligare att krypa runt själv än att hänga på mig. Jag var på varenda Öppen förskola jag kunde hitta i närområdet inklusive de som kyrkorna hade trots att jag inte är ett dugg troende.



    Har mest koll på de i Vasastan men Filadelfiakyrkan på Rörstrandsgatan har lätt fräschast och störst lokaler men har inte öppet så ofta, Frälsningsarmen nära Observatorielunden hade öppet på eftermiddagar när många andra hade stängt och i Vasaparkens parklek kan man alltid komma in och leka.

    Humlegårdens parklek har ingen lokal för innelekar men superbra lekplats för småbarn med lära-gå-vagnar.

  • Ida säger:
    2011-09-14 | 21:12:04
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Mamma: Mycket glädjande berättade hon att Hugo var lite mer självständig igen, det var bara några veckor som var riktigt jobbiga. :)



    Minna: Så sant!



    Sara: Skönt att höra att det går över :) Jo, öppna förskolan gillar han verkligen!

Kommentera inlägget här: