At our best behavior

Magbild!

Kategori: Gravid

 
Vi fotade magen idag, innan det är för sent :) Jag har inga direkta känningar ännu dock så det dröjer nog lite. Är i vecka 39 nu iaf.
Länge trodde både jag och barnmorskan att även den här bebisen låg i säte, precis som Frank gjorde, så jag var inställd på ännu ett planerat kejsarsnitt. Men ett snabbt ultraljud - bara för säkerhets skull - i vecka 36 visade att vi hade fel, och förmodligen haft det hela tiden. Bebis har bara en väldigt hård rumpa. Jag vet inte vem som var mest förvånad. :) 
Så de senaste veckorna har jag använt till att smälta den informationen och bearbeta det faktum att vi faktiskt ska få uppleva en "vanlig" förlossning, om inget händer förstås. Så den här gången har vi inget datum utan får glatt vänta precis som de flesta andra. Jag tror att Mannen är mer otålig än jag nu. Men jag har läst om "Att föda", skrivit mitt förlossningsbrev och packat det som går att packa i BB-väskan. Hyffsat redo...
 
 

KOMMENTARER:

  • Anna-Karin säger:
    2012-10-16 | 21:32:09

    Så fin du är! Det kommer att gå jättebra med förlossningen är jag säker på. Kram!

    Svar: Tack! Och tack för peppen, det hoppas jag med :)
    Ida

  • Pernilla säger:
    2012-10-17 | 11:48:40

    Fin du är!
    Lycka till, sen när det är dags :)

    Svar: Tack så mycket! :)
    Ida

  • Anna Krimskrams säger:
    2012-10-18 | 09:04:52

    Vad fin du är! Förlossningen kommer gå strålande :) Kram!

    Svar: Tack rara du :) KRAM!
    Ida

  • Jenny säger:
    2012-10-18 | 11:24:24

    Å herre vad spännande!
    Min första låg också i säte och vi hade ett planerat snitt som vi lugnt kunde förbereda oss på. Tvåan låg som hon skulle och vi fick uppleva en "vanlig" förlossning.
    Du kommer klara det galant!

    Svar: Roligt att få ha "gjort båda", jag hoppas det blir så för oss också! Men är allt lite nervös...
    Ida

Kommentera inlägget här: