At our best behavior

Nytt i Dittes garderob

Kategori: Barnkläder

Har en tid tänkt på att det finns väldigt lite enkla enfärgade klänningar för barn, och jag gillar verkligen mönstrade leggings men har svårt för mönster med mönster...

Så kom jag på häromkvällen att min klänning från Temple är ju en supersnygg modell som borde vara lätt att sy, den hade tom råa kanter! Idag hade jag tid att knåpa lite. Klänningen hade jag dock sålt så jag fick använda en bild och mitt minne. Sen använde jag en Mini Rodini-body i strl 68/74 för att ungefär få fram längd på ärm, bredd osv. "Mönstret" ritade jag på en bit kartong. "Jag är så himla proffsig!" Haha.

Tanken var att jag skulle göra en svart, och det gjorde jag, också. Men det var så roligt så jag gjorde en mönstrad också. Hehe. Den svarta gjorde jag av en av mina gamla tröjor så där fick jag lite snålskjuts till kanterna, och det passade inte med råa kanter på det mönstrade tyget för det är tryckt med vit baksida, så jag sydde in dem. Ska nog göra en till svart och då tror jag det blir råa kanter. Jag är hursomhelst mycket nöjd med resultatet! 
Hittade tom matchande napp! :D
 
Kommentera inlägget här: