At our best behavior

Bästa shoppingen ever!!!

Kategori: Barnkläder

På tal om att vara knäpp. I helgen har jag spenderat många timmar på att köa. För att köpa barnkläder... Mini Rodini hade utförsäljning. På lördagen var jag där ungefär tio minuter innan de öppnade. 
Då var det redan lång kö.
 
Men den blev mycket mycket längre.
 
Det tog över en timma innan jag kom in, och det var nog kö i närmare 3 timmar... Galet. Poppis märke minst sagt!
 
Det var bra priser! Jag köpte lite basiga "bra och ha-plagg" till Frank.
 
Och lite mindre basiga till Ditte... Hehe. Krokodilkjolen kan hon ha nu, och det var fräsigt. De andra kjolarna blir bra om 2-3 år. Klänningen är nog lagom i höst/vinter och jag funderar på att ta bort "hjärtorna" som Frank säger. 
 
Kändes som bra köp, men jag var lite besviken. Jag hade hoppats på mera plagg med print och framförallt något pressprov från aktuell kollektion. 
Fatta då när jag senare på kvällen läste att till söndagen skulle de addera samples (ex som deras säljare haft med på mässor och liknande gissar jag) från just spring/summer -13. Jag bestämde mig för att åka dit igen, i tid den här gången...
 
Strax före klockan 08 var jag på plats. Fett först och förberedd på att vänta. Herregud två timmar egentid att surfa på mobilen och läsa tidning och käka frukost/frukt/godis. Perfekt! Jag hade tom sittunderlag med mig! :D
 
Vid halv nio fick jag sällskap och sen fylldes kön på rätt ordentligt tills de öppnade kl 10. Vi som stod först hade jättetrevligt, pratade om lite av varje och vad vi helst ville ha. Jag spanade vart mina favoriter hängdes ut och gjorde en färdplan. När de väl öppnade dörren var jag så sjukt taggad. Jag frågade "Får jag gå in nu?" Sen var jag snabb som en dataprogrammerad misil och plockade på mig allt det där jag tittat på i butik och på nätet och tänkt "kanske det finns nåt kvar i bra storlek när det blir rea". Jag tycker nämligen att 450 spänn är lite mycket för en sweatshirt till Frank. Nu kostade de 150 kr. Och tex T-shirtar kostade 80 kr istället för 200 kr eller mer. Enda "felet" är att de har ett jack klippt i lappen i nacken. Stör verkligen inte mig! :D
 
 
Några av mina fynd! Älskar blåsfiskarna, undulaterna, pantrarna, repen, svettisen. Alltihopa! Jag är fortfarande, en hel vecka senare, lite hög av shoppinglycka. (Knäpp som sagt...)
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: