Normandie och Bretagne. Del 2.

Efter några dagar av harmoni åkte vi vidare. Vi stoppade i Rouen, den största staden i regionen. Tittade på och i den stora katedralen, och åt äcklig kyckling på en turistfälla som var det enda som var öppet, eftersom vi som vanligt ville äta för sent. Jag provade en klänning från Antik Batik och drog lite i några Sonia Rykiel-plagg, men köpte ingenting.

Efter att ha betalat 5 Euro för att åka över Pont du Normandie (Europas största bro?) kom vi till turistorten nummer ett i området; Honfleur. Det fanns tusen restauranger som alla serverade samma sak till samma pris. Precis som längs en strandpromenad på ett charterresmål. Visst var det mysigt, men inte riktigt vår kopp av te.
På samma sätt som Gamla stan i stockholm är väldigt fint, men inte en lördag i juli. Honfleur kommer nog mera till sin rätt tidigt på våren eller sent på hösten.

image37

Vi bodde på ett litet hotell; Les Cascades, mitt i Honfleur. På bilden ser man hotellskylten, en liten svart på vänstra sidan. Och från vårt fönster såg vi ut på den här lilla gatan. Otroligt pittoreskt och mysigt. Men jag föredrar B&B före hotell. Den största behållingen var att jag kom på att friterade kapris är knasigt gott.

Vårt nästa inbokade B&B låg i Bretagne. Men vi tog dagen på oss att köra dit. Först åkte vi längs kusten ner till Trouville och Deuville, riktigt gamla badorter som var kul att se men inte vad vi helst ville se så vi gasade på ner mot Bretagne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback