At our best behavior

Karin & Pias. A/W -06

Kategori: Runway

Även denna visning var på Röda Kvarn. Men nu i en störra lokal. Besk drink med grapefruktsjuice, jajemen. Kallt såklart. Stackars modellerna, vad de måste ha frusit den här veckan.

Visningen var cool. Rockig western med både 70- och 80-tals influenser. Egentligen inte min smak, men det var ändå en skön visning.

Modellerna gick långsamt och i vissa fall nästan lite skitnödigt tom. De hade bakåtkammade långa hår. 80-talets hockeyfrilla a la 2006 men med viss 70-talskänsla, eller nåt.
Bob Dylans Hurricane var en låtarna som spelades, den gick jag och nynnade på ett tag efteråt.

En tjej visade samma klänning tre gånger, i olika färger. Vet inte hur jag ska kommentera det... Klänningen var glest stickad, hellång och utan ärm. Plagget jag gillade bäst var en klänning med djup rund ringning och oregelbunden kjol med mycket tyg. Den kom i svart och blått. Jag vill ha den blå!

Gula manchesterbyxor, långärmade tee's med trycket "I *hjärta* fashion" på och kortärmade tee's med intressanta tygremsor runt halsringningen var annat som visades. Annars var det mycket denim, jeans, västar och skjortor. Killarna gick i cowboyboots, nån snusnäsduk och brun poncho/cape i stil med isärklippt hästfilt. Väldigt vilda västern.

En skön grej. De hade med två modeller som inte var smala. En av dem visade en ålskinnstajt svart klänning, som framhävde en fin, lite rund, mage. Hon gjorde det dessutom med attityd!

Både den stickade klänningen och den oregelbundna kan ses på deras hemsida
Kommentera inlägget här: