At our best behavior

Skinny

Kategori: Mode


Hur tänkte man på Prada när man valde modell för sin Resort-kollektion???

Jo visst, plagg faller bättre och sitter snyggare på en smal person, det brukar väl stämma. Men det är en viss skillnad på "faller snyggt" och "bara hänger". Alltså hur sitter klänningen på den första bilden egentligen? Hon ser ju ut som elva år.

Jag har nämnt min fobi för anorexiasmala armar förut... Spana in den andra bilden... Hua! Skuggan gör väl sitt för att förstärka det hela, men att man väljer en sån bild är faktiskt obegripligt för mig.

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2007-07-23 | 10:59:28
    Bloggadress: http://fremah.blogspot.com

    Det är därför jag väjer att bli inspirerad av människor som du när du visar upp dagens outfit och så vidare. Det är inspiration som inte sänker min självkänsla utan snarare höjder den.

  • Ida säger:
    2007-07-23 | 12:40:23

    Johanna: Tack. Ska fortsätta i samma stil då.

  • umbrella säger:
    2007-07-23 | 12:42:55
    Bloggadress: http://umbrellablog.blogspot.com

    jag håller med! jag tycker inte det där med att plagg sitter bättre på smala stämmer... det beror helt på vad det är för plagg (och storleken på plagget!). olika sorters plagg sitter bra på olika personer. en tjusig 50-talsklänning vill ju ha kurvor!

  • Denise säger:
    2007-07-23 | 13:30:58
    Bloggadress: http://stjarnpojken.webblogg.se

    jo men håller med, kläderna passar ju inte ens.

  • Ida säger:
    2007-07-23 | 13:49:08

    Umbrella: Eller hur. Det blir ju knappt en 50-talsklänning utan kurvor liksom...
    Denise: Men det tycker nog marknadsmänniskorna på Prada... Hu, och jag typ jobbar i den här branchen...

  • Johanna säger:
    2007-07-23 | 16:09:19
    Bloggadress: http://fremah.blogspot.com

    Men Ida det är det som är bra. Du jobbar i den där branchen och du kan göra skillnad. Ni har ju alla ett ansvar och du kan välja hur du vill visa upp era saker i butiken, vilka storlekar ni tar in och så vidare. Ni gör ett utmärkt jobb jag känner min inte alls kränkt som stl 44 hos er utan snarare tillmötegådd. Keep up teh good work.

  • Ida säger:
    2007-07-24 | 18:01:16

    Johanna: Vi ska absolut keepa it up! :) Inga anorektiska modeller och inte bara små storlekar!

Kommentera inlägget här: